//perfectlyimperfect\\
❆ Welcome ! ❆



•life is not a problem to be solved. but a reality to be experienced •

•put your heart, mind and soul into even your smallest acts. this is the secret of success•

Story Queen Them ♥




Talking Box ツ



♪ Music Box ♬

♩ Girls' Generation | SNSD : Time Machine ♫


school life : complete - part one ✨

hye fellow readers 😊

Monday-30th November 2015. It would be the last time we had such unforgettable momentous after 11 years of schooling. Start dari tadika waktu umur 5-6 tahun. Then, dimasukkan ke sekolah rendah. Time tu masih kanak kanak lagi tudung sekolah senget, cengeng, nakal, takut kena rotan dengan cikgu kalau tak siap kerja sekolah, suka buat bising time cikgu takde kat kelas, ketua or penolong kelas mesti nak acacah bertanggungjawab tulis nama budak yg bising kat kelas lepastu report kat cikgu. hahahahahahaha and bila dah besar sikit (darjah 5/6) mesti pernah suka kat classmates korang pastu tanak mengaku suka 😂 but mestilah kita as peminat orang tu nak orang tu tahu yang kita suka dia tapi malu lol ada lagi ke budak budak cemni hahaha. tapi seriously ah mesti ada manusia yang nak lupakan kenangan waktu sekolah rendah sebab dari darjah 1 sampai darjah 6 selekeh memanjang. contoh manusia itu ialah aku hahahahahahhaha jujur aku cakap aku selekeh ok waktu tu huhuhuhu

darjah 6 pulak acacah busy sebab nak upsr. kurkur waktu tu still lagi ada budak selekeh, iaitu aku lah salah seorangnya. and at the same time, ada budak gedik lah budak berlagak bagus, budak kuat nganjing and etc. 😑😑😑😑😑 and yet aku dengan sorang budak ni huhuhu crush on crush tapi separuh jalan je sebab...... ala tanak cerita boleh ? kita malu ah hmm aku rasa sampai sini je kot kisah aku waktu sekolah rendah  (ok act aku tak ingat sangat pasal sekolah rendah sebab tak ada benda yang menarik hahahahahahahahahahaahaaahaaahaaah)

ok, next stage is sekolah menengah. waktu form 1, semua subjek baru yang kau baru jumpa, kau akan cakap susah macam geografi sejarah and etc. lol aku dulu failed sejarah dari awal tahun form 1 sampai akhir tahun tu sobsss 😭 dan aku rasa sebab sejarah lah aku turun kelas waktu dah form 2. oh yaaa ofkos lah jumpa kawan baru tapi yaa aku stick kat kawan lama sekolah rendah aku sebab depa ja yang aku kenal. yang lain macam makhluk asing huhuhu and penah lah gak tersuka kat seorang budak ni wkwkwkwkwkwk tapi sekejap je sebab dia reject aku hahahahahhaaahhhaahahahahahhahhhahahahahahaha bangang betul tercalar maruah ku huhuhuhu dan dan dan...... ish perkara paling bodoh aku pernah buat couple dengan budak mana tah hahahahaha dalah cam bagus budak tu em menyesal pun ada jugak sekarang ni kurkur😂 and paling tak boleh lupa aku menyanyi waktu maulidur rasul oemji aku segan sebenarnya iyalah baru form 1 tapi dah nyanyi bagai.. bro sis yang form 5 apa semua tengok aku. ofkos lah segan tapi nasib baik ada purdah hahahahaah thanks cikgu sebab memahami saya huhuh. tak lupa jugak waktu ni lah aku dengan kawan kawan aku (nisa nina mawar chulz piqa azuan daus) buat teater sempena hari guru peh daebak tak ?! hahaha waktu tu nina jadi setan, piqa jadi mak kepoh aku, nisa jadi pocong, mawar jadi cikgu yang acacah tinggi padahal pendek hahahahaha chulz pulak jadi budak yang tidur dalam kelas then bangun dari tidur je buat gaya ultraman 😂 daus jadi boyfriend aku ish hahaha azuan pulak jadi cikgu disiplin 😂 rindu lah nak buat teater lagi im insist huhu. em dah hujung tahun cemty, mawar pulak pindah ke terengganu so sad sebab mawar ni dah lama kenal since sekolah rendah, pegi tuition dengan dia hm i miss you...

naik form 2, kena turun kelas sebab markah tak bagus so sadddd 😭 aku tabahkan hati je tau duduk kat kelas yang aku memang dah rasa macam duduk kat planet x y z huhu nasib baik ada kawan yang sesama turun kelas huhuhuhu tapi waktu ni nina dah pindah hm but still kat area jb , teringat ah pulak waktu form 1, budak kelas dulu panggil nina tikus idk why hahahagahah kesian nina tapi aku rasa lagi kesian bila piqa panggil nina tikus lepastu aku pergi sanbung '...mondok' hahahahahahaha ok nina sorry gwa throwback sikit hehe. ok kembali ke zaman form 2, aku duduk dengan kawan yang sesama turun dari kelas pertama ke kelas kedua. dia ni pendiam gila... tapi entah macam mana boleh semeja maybe sebab tak kenal budak kelas yang baru waktu tu hahaha and start dari situ, kau aku kita rapat. kau tahan je dengar apa yang aku nak cerita eventho aku ni annoying masa tu kepoh sepanjang masa hahahaha and i know she's the one who knows me well in and out. Eny. waktu tu chilz nisa yani dan athirah pun turun kelas sama dengan aku, kita satu group yang anti dengan semua budak kelas kahhh. ingat lagi kalau cikgu takde je, cepat cepat tarik kerusi pastu duduk kat tempat chulz nisa pastu borak and speaking in english ewahh kemain hahahaha gossip macam macam seronok kot time tu huhuhu . oleh disebabkan rasa tercabar, kita struggle sesama sebab tanak duduk kat kelas yang serupa macam planet x y z tu. akhirnya form 3, kita dapat balik kelas kita yang dulu. tapi yang sedihnya, nisa dengan chulz pulak yang pindah hm nisa pindah ke perak, chulz pulak pindah ke pasir gudang 😪

form 3, serupa gak macam duduk kat planet x y z sebab ye lah diorang lagi pandai daripada kita masa tu... hm macam bagus je perangai diorang ni dulu hahahahahahaha tengok kita macam kita ni baru lepas bunuh orang. aku dengan eny pun buat lah dunia sendiri kat kelas tu. tapi, start dari bila tah, emey mumue ida alai mizah paah faiqah fith and aku plus eny jadi kawan, maybe sebab kitorang punya tenpat duduk dekat and senang nak berhubung ewah. kitorang selalu gossip gak bila cikgu takde huhu memula tu segan lah jugak dengan diorang tapi lama lama jadi rapat dan terbentuknya satu group lagi, Le Bellus. Eny, banyak masa yang kita habiskan waktu ni cerita yang bukan bukan, aku ingat lagi waktu tu tengah cerita pasal kasut pastu aku cakap saiz kasut aku, then kau cakap "eh weh saiz kasut aku pun sama dengan kau lah !" macam macam lagi kau aku kita cerita... kau dulu peminat fanatik warna pink hahahaha then selalu main cubit cubit and yaa waktu tu kelas sporting gila. semua perangai happening and rileks je even tahun tu tahun pmr kahhh

tapi pmr lah yang memisahkan kita ketika dah naik form 4

aku dengan eny terpisah, aku budak sains eny budak akaun. awal tahun je kita rapat, but then makin renggang. sedih bila ingat balik apa yang dah kita buat macam macam before kita naik form 4. tak sangka. emey mumue ida pun kelas akaun gak tapi tak sama kelas dengan eny (kelas akaun ada dua) faiqah pulak pindah ke sekolah khaled hm sedih k sedih.

hidup sebagai budak sains. pembawakan bio kimia fizik addmath. budak kelas. em puak. semua buat hal sendiri. hidup dalam dunia sendiri. aku dengan fith je masa tu yang cari jalan cane nak hidup dalam suasana kelas macam tu.  alai paah mizah hidup sesama huhuhuhu biasanya kalau dah kelas sains ni, semua budak pandai pandai. i was afraid kalau takleh bawak subjek sains but hahahaha still boleh chill huhu. and one fine day, aku fith zety azyan and farzh jadi rapat sebab duduk satu tempat. dan start from that, wujudnya FAZAF.  keh waktu ni ah syahriz dengan aidil duduk sesama dengan kita sebab diorang ni perangai jauh beza dengan budak laki yang lain hahaha teringat lagi gwe yang kena hadap girlfriend syahriz sebab aku macam suka kat syahriz zzzzzz hm manade lah hn sampai kena jeling apa semua pehhh sakit hati kita okay hahaha tapi yaa semua dah okay, tanak keruhkan keadaan, aku pun dengan rendah diri meminta maaf atas kesilapan yang aku tak buat langsung. hahahaha apalah nasib huhu oh yaa waktu cikgu saleena mengajar subjek bi, hampir satu kelas tidur... sebab teacher ajar buat satu kelas boleh mimpi sampai ke paris haa hahahahah then ada teacher rose (cikgu praktikal bi) we loved her ! cikgu cikgu lain pun okay.. belajar bio wakfu form 4 memang best tapi kekadang mengantuk gak. nak tidur dalam kelas bio, nanti teacher marah sebab teacher salah seorang guru disiplin. belaja fizik yang kadang faham kadang tak luls kimia pun macam tu... selalu buat benda yang bukan bukan waktu kimia 😂 akhir tahun kami diakhiri dengan jamuan kelas yang sangatlah meaningful. game running man tu yang tak tahan. serius best walaupun pada akhirnya, aku kena belasah teruks sebab diorang nak dapatkan tanda nama aku huhuhuhuhu dan itulah saat terakhir azuan tinggalkan kami, ummers. sis nak throwback jap last game yang kita main before balik rumah, baling plastik bag yang mengandungi air hahahahahaha game tu paling best aku rindu sangat sangat lari ketakutan sebab tanak basah tapi akhirnya basah jugak 😂

p/s ; sorry for the typo yaa :'))
to be continued....


No need to say goodbye .